• وبلاگ : پرستاري 91
  • يادداشت : ارتباط با نامحرم و اداب ان
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + شعربافان 
    حقيقتا فريضه ي امر به معروف و نهي از منکر درجامعه ي امروزي مهجورمونده ومتاسفانه اونقدر دربرابر گناه سکوت کرديم که اگر درحال حاضر بخواهيم به فردي تذکردهيم آنچنان مثمرثمر نخواهد بود و حتي گاها نتيجه ي منفي هم به دنبال داردشايد اگر در همان زمانهاي ابتدايي شکل گيري گناه درجامعه تدبيري انديشيده ميشدشاهد وضعيت اسفناک امروزي نبوديم....
    بااين حال همه ي اين موارد نبايستي توجيهي براي ادامه ي اين اوضاع باشد.امااينکه چطور مانع گسترش گناه شويم سواليست که پاسخ چندان مناسبي براي آن نيافته ايم.
    دوستان اگر پيشنهادي دراين زمينه دارند ،مارانيز مستفيذ گردانند!!
    متشکر
    پاسخ

    واقعا چرا به يکي که ميخواد يه کوچولو امر به معروف کنه ونهي از منکر جبهه گيري ميکنن و اون فردو متحجر مارک ميزننو براش کلي حرفوحديث درست ميکنن؟؟؟ البته بايد حرف درستوزدو از حرف مردم بيم نداشته باشيم و چرا فرهنگش جا نميوفته؟؟؟
    + m.reza jalili 
    همه رفتاراي ما بايد در چهارچوب اعتدال باشه، البته اعتدال در هر چيزي خطوط و منش خاص خودشو مي طلبه،در رابطه با روابط انساني آنچه که حتي جدا از تفاوت هاي جنسيتي بايد مدنظر افراد قرار بگيره وجه انساني و روحاني افراد هست و نه جسمي و جنسي و بايد در ارتباط و سخن گفتن با هر کسي ظرفيت و شخصيت فرد مقابل در نظر گرفته بشه و با حفظ حرمت، محدوده و سياست خاصي را در ارتباط با اشخاص در نظر گرفت و نبايد که بددل و داراي سوء ظن بود و نه متقابلا خيلي ساده انگار و ساده لوح بود که همه را برادر و خواهر خود بپنداريم. در آخر تأکيد ميکنم که ارتباط عمومي درست و خوب يک ويژگي عالي است که هر فرد بايد سعي در بدست آوردن آن داشته باشد.
    پاسخ

    پس بايد براي يک ارتباط کلي چيز رو در نظر گرفت که اقا اين جنبش چقدره؟؟ ظرفيت اين ارتباطو داره؟؟پس بايد سياست داشت؟؟ولي احاديث ائمه معصومين به اين حالات اشاره ي نداشته بود که بايد فردو تجزيه تحليلش کنيم بعد بااون يه ارتباط در خور فهم و ظرفيت اون داشته باشيم .ايا ما همچين اجازه اي داريم؟؟؟
    + شعربافان 
    سلام احاديث عالي بودند.
    نوع فرهنگ وطرز تفکر فرد بخش اصلي جهت دهنده دررابطه بااين موضوع است. بعلاوه اينکه عدم ارتباط گيري صحيح (صرف نطر از نگاه جنسيتي)،دربعضي موارد منجر به شکل گيري ذهنيني نامتناسب در فرد مقابل ميگردد بطور مثال سلام نکردن به نامحرم ممکن است در برخي فرهنگها و ديدگاهها بي احترامي تلقي گردد وبالعکس ...
    البته به اين نکته نيز بايستي توجه داشت که روابط نامتعارف و غير معمول سرچشمه بسياري از فسادها در جامعه ي امروزي است. نهايتا به اين جمله دست ميابيم که تا خود رااصلاح نکنيم جامعه اصلاح نخواهد شد...
    پاسخ

    بله کاملا درسته.ولي ماخودمونو درست کرديم ولي جامعه خارج از ما خيلي زياده پس اونارو کي بايد اصلاح کنه.امربه معروف ونهي از منکروظيفه ي کيست؟