• کد نمایش افراد آنلاین
  • سوال این هفته - پرستاری 91
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    پرستاری 91
    به نام نامی حضرت دوست که فقط نام اوست که نکوست 
    قالب وبلاگ
    اخبار مهم کلاسی
    مدیریت وبلاگ
    ابزارهای کاربردی
    آیه قرآن

    اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

    وصیت نامه شهدا : وصیت شهدا
    خبر نامه وبلاگی:باعضویت در این بخش اخبار کلاسی ،وبلاگی وتالار گفتگوی آنلاین را در ایمیل خود دریافت کنید

    نام این وسیله چیست؟ امبوبگ

     


     Bag valve mask

     

    با اتصال ماسک به مخزن اکسیژن میتوان غلظت هوای دمی بیمار را افزایش داد ، به طوری که با استفاده از اکسیژن اضافی به میزان 15 لیتر در دقیقه می توان غلظت اکسیژن دمی را به 100 % رسانید . آمبوبگ را می توان با استفاده از ماسک که روی دهان و بینی بیمار قرار می گیرد ، استفاده نمود و یا با استفاده از یک آدابتور ماسک را به لوله تراشه بیمار متصل و اقدام به تهویه مکانیکی نمود .


    استفاده صحیح از BVM یکی از مهارت هایی است که پرستاران و تیم های درمان اورژانسی لازم است در آن توانا باشند . باید توجه نمود که کیسه ماسک توسط یک دست گرفته شود و دست دیگر برای نگهداری ماسک بر روی صورت و نیز پوزیشن دادن به سر بیمار مورد استفاده قرار گیرد .



    توجه داشته باشید که عدم وضعیت دادن صحیح به سر و چانه بیمار موجب انسداد راه هوایی و بی تاثیری تهویه با ماسک می گردد . در صورتی که توانایی برای گرفتن همزمان کیسه و وضعیت دادن و چانه بیمار توسط یک فرد وجود ندارد ، لازم است تا یک فرد اقدام به وضعیت دادن به سر و چانه نموده و فرد دیگر با یک دست ماسک را محکم بر روی دهان و بینی گرفته و با دست دیگر اقدام به فشردن کیسه نماید .

    موفقیت در تهویه بیمار با BVM وابسته به محکم بودن ماسک بر روی صورت بیمار ( عدم نشت هوا ) باز بودن راه هوایی و تهویه کافی با حجم و تعداد مناسب در دقیقه می باشد .

    قرار دادن یک لوله دهانی – حلقی ( AirWay ) قبل از شروع تهویه به باز ماندن راه هوایی کمک نماید .

    آرام و آهسته ونتیله نمودن بیمار خطر ورود هوا به معده و خطرات ناشی از آن ( خروج محتویات معده به دهان و حلق بیمار و در نتیجه آسپیراسیون ) را کاهش می دهد .

    موثر بودن تهویه با BVM با بالا و پایین آمدن قفسه سینه مشخص می گردد . در صورت در دسترس بودن ، استفاده از پالس اکسی متری و کنترل SaO2 می تواند کفایت تهویه را ارزیابی نماید .

    استفاده از آمبوبگ های کوچک خطر تهویه بیش از حد و پر هوایی ریه ها و در نتیجه خطر صدمات ریوی ناشی از افزایش فشار ( باروتروما ) را برای اطفال کم می کند .

     


    [توسط: پرستاری 91 ] [ نظرات شما () ]
    .: Weblog Themes By Nursing 91 :.

    درباره وبلاگ

    گرچه خود خسته وبیمار شدم ،دل ولی خواست پرستار شدم ،روی خوش صحبت شیرین همه از لطف خداست ،من در این راه فرشته صفت وهمسفر یار شدم* سلام دوستان گرامی به وبلاگ خودتون خوش آمدید لطفا پس از بازدید،نظرات خود را با ما در میان بگذارید.متشکریم* تمامی مطالب قبلی در قسمت آرشیو موجود است. ایمیل پرستاری 91: nursingsh91@gmail.com برای نمابش هرچه بهتر سایت از مرورگرهایی از جمله فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمائید.
    دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    دعوت نامه
    قابل توجه تمامی همکلاسی های محترم در صورت تمایل به عضویت در وبلاگ وقرار دادن مطالب خود«هرگونه مطلب علمی ، مذهبی ،اجتماعی، فرهنگی ،سیاسی و...» ، لطفا نام خود،نام کاربری و رمزعبور مورد نظرخود را به ادرس ایمیل nursingsh91@gmail.com ارسال نمایید و به نویسندگان وبلاگ بپیوندید.متشکرم
    نظر سنجی کلاسی
    امکانات وب


    بازدید امروز: 5
    بازدید دیروز: 133
    کل بازدیدها: 698626
    تعداد کل یاد داشت های تایید شده و قابل نمایش : 324

    آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 1:21 ص

    • |