• کد نمایش افراد آنلاین
  • داروهای خواب آور... - پرستاری 91
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    پرستاری 91
    به نام نامی حضرت دوست که فقط نام اوست که نکوست 
    قالب وبلاگ
    اخبار مهم کلاسی
    مدیریت وبلاگ
    ابزارهای کاربردی
    آیه قرآن

    اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

    وصیت نامه شهدا : وصیت شهدا
    خبر نامه وبلاگی:باعضویت در این بخش اخبار کلاسی ،وبلاگی وتالار گفتگوی آنلاین را در ایمیل خود دریافت کنید

     

    اکثر داروهای خواب آوری که توسط پزشکان تجویز می شود اصولا به بیماران کمک می کند تا راحتر بخوابند اما احتمالا نه بخاطر اینکه این داروها هستند که اثر می کنند بلکه بخاطر اثر روانی است که این داروها بر روی بیماران می گذارند. تحقیقات جدید نشان می دهد داروهای خواب آور نیمی از اثربخشی خود را به جنبه دارونما بودنشان مدیون هستند. دارو‏هایی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند شامل آمبین(زولپیدم)، لونستا(اسزوپیکلون)، سوناتا(زالپلون) و سایر انواع ژنریک آنها بوده است.

    در این بررسی که حاصل تلاش مشترک دانشمندان دانشگاه لینکلن در انگلستان، دانشگاه هاروارد، و دانشگاه کانکتیکات است، محققان با بررسی یافته های 13 تحقیق انجام شده و تجزیه و تحلیل یافته های آنها به این نتیجه رسیده اند که این داروها به افراد کمک می کنند تا راحتر بخوابند اما مقدار اثربخشی آنها در قیاس با دارونماها چشم گیر نیست.

    از این رو متخصصان معتقدند در زمان تجویز این داروها برای درمان بی خوابی باید خطرات جانبی استفاده از آنها  و همچنین احتمال اعتیاد به آنها را مد نظر قرار داد.
    خطرات جانبی استفاده از داروهای خواب آور شامل از دست دادن حافظه، خواب آلودگی در روز و خطر زمین خوردن و سقوط است که محققان معتقدند این داروها برای افراد مسن تر خطرات بیشتری نیز بهمراه دارند.
    در عین حال بسیاری دیگر از متخصصان درمان بی خوابی، معتقدند اندازه گیری میزان اثرگذاری داروها در تحقیقات بسیار دشوار است و نمی توان به راحتی به یافته های این مطالعات اطمینان کرد.

    به همین علت متخصصان زیادی هستند که معتقدند استفاده از روش های درمانی روانشناختی مانند شناخت درمانی رفتاری به جای دارو درمانی، می توانند برای بهبود خواب بیماران بسیاری مورد استفاده قرار گیرند. در این روش به بیمار کمک می شود تا رفتارها و افکاری که به ایجاد یا بدتر شدن مشکلات خواب او منجر می شود را شناسایی کند و با عاداتی که به خواب راحتر وی می انجامد جایگرین کند. به گفته متخصصان این شیوه درمانی یکی از بهترین روش های درمان برای خلاص شدن از مضرات داروها و قرص های خواب آور است.


    [توسط: موسی زاده ] [ نظرات شما () ]
    .: Weblog Themes By Nursing 91 :.

    درباره وبلاگ

    گرچه خود خسته وبیمار شدم ،دل ولی خواست پرستار شدم ،روی خوش صحبت شیرین همه از لطف خداست ،من در این راه فرشته صفت وهمسفر یار شدم* سلام دوستان گرامی به وبلاگ خودتون خوش آمدید لطفا پس از بازدید،نظرات خود را با ما در میان بگذارید.متشکریم* تمامی مطالب قبلی در قسمت آرشیو موجود است. ایمیل پرستاری 91: nursingsh91@gmail.com برای نمابش هرچه بهتر سایت از مرورگرهایی از جمله فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمائید.
    دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    دعوت نامه
    قابل توجه تمامی همکلاسی های محترم در صورت تمایل به عضویت در وبلاگ وقرار دادن مطالب خود«هرگونه مطلب علمی ، مذهبی ،اجتماعی، فرهنگی ،سیاسی و...» ، لطفا نام خود،نام کاربری و رمزعبور مورد نظرخود را به ادرس ایمیل nursingsh91@gmail.com ارسال نمایید و به نویسندگان وبلاگ بپیوندید.متشکرم
    نظر سنجی کلاسی
    امکانات وب


    بازدید امروز: 68
    بازدید دیروز: 102
    کل بازدیدها: 699241
    تعداد کل یاد داشت های تایید شده و قابل نمایش : 324

    آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 7:33 ع

    • |