• کد نمایش افراد آنلاین
  • داخلی و جراحی«بیماریها» - پرستاری 91
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    پرستاری 91
    به نام نامی حضرت دوست که فقط نام اوست که نکوست 
    قالب وبلاگ
    اخبار مهم کلاسی
    مدیریت وبلاگ
    ابزارهای کاربردی
    آیه قرآن

    اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

    وصیت نامه شهدا : وصیت شهدا
    خبر نامه وبلاگی:باعضویت در این بخش اخبار کلاسی ،وبلاگی وتالار گفتگوی آنلاین را در ایمیل خود دریافت کنید

     

    دستگاه های موجود در بخش های مختلف بیمارستان:

    ساکشن

    ادامه مطلب...

    [توسط: پرستاری 91 ] [ نظرات شما () ]

                             پیوند  قرنیه:

     

    یکی از روشهای  درمانی بیماری های قرنیه"Keatoplasty " هست یا باختصارKP.  ک ب 2 شکل تمام ضخامت (Penetrating. KP) ونیمه ضخامت یا لایه ای (Lamellar. KP) انجام میشه.

     

                                        ادامه مطلب...

    [توسط: موسی زاده ] [ نظرات شما () ]

    با سلام خدمت شما باز دید کننده ی گرامی:

    این قسمت یک خلاصه ای ازانواع بیماریها ، علل ، پیشگیریها،  درمان ها ی دارویی و غیر دارویی  و.... را قرار داده ایم که بعد از امتحانات به تدریج نمایش داده خواهند شد.


    [توسط: پرستاری 91 ] [ نظرات شما () ]

    Obesity

    توضیح‌ کلی‌

     

    چاقی‌ حالت‌ اضافه‌ وزن‌ بدن‌. این‌ حالت‌ را ممکن‌ است‌ بتوان‌ این‌گونه‌ تعریف‌ کرد: میزان‌ چربی‌ بدن‌ بالاتر از 25% در جنس‌ مذکر. این‌ عقیده‌ که‌ چاقی‌ یک‌ مشکل‌ خودخواسته‌ یا مربوط‌ به‌ اراده‌ فرد است‌ منسوج‌ شده‌ است‌. با این‌ حال‌، درک‌ واضحی‌ از نقایص‌ بیوشیمیایی‌ مسبب‌ آن‌ وجود ندارد.

     

    ادامه مطلب...

    Varicose veins

    توضیح‌ کلی‌

     

    بیماری‌ وریدهای‌ واریسی‌ عبارت‌ است‌ از اتساع‌ و پیچ‌خوردگی‌ دایمی‌ وریدها (معمولاً در پا). در بزرگسالان‌ شایعتر است‌ و می‌تواند وریدهای‌ سطحی‌، عمقی‌ و رابط‌ بین‌ وریدهای‌ سطحی‌ و عمقی‌ را درگیر کند. وریدهای‌ لب‌های‌ مهبل‌ در طول‌ بارداری‌ و وریدهای‌ اطراف‌ مقعد (هموروئیدها) نیز ممکن‌ است‌ واریسی‌ شوند.

      ادامه مطلب...

    Diabetes mellitus insulin dependent


    توضیح‌ کلی‌

     

    دیابت‌ شیرین‌ وابسته‌ به‌ انسولین (دیابت‌ نوع‌ 1) عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ متابولیکی‌ مزمن‌ که‌ مشخصه‌ آن‌ ناتوانی‌ بدن‌ در تولید انسولین‌ کافی‌ برای‌ مصرف‌ مؤثر و کارآمد قندها، چربی‌ها، و پروتئین‌ها است‌. تمام‌ سلول‌های‌ بدن‌ برای‌ انتقال‌ قندها از خون‌ به‌ سلول‌ها نیازمند انسولین‌ هستند. برای‌ درمان‌ باید انسولین‌ تزریق‌ کرد. در صورتی‌ که‌ دیابت‌ وابسته‌ به‌ انسولین‌ در دوران‌ بزرگسالی‌ آغاز شود غالباً با نام‌ دیابت‌ مستعد کتوز نامیده‌ می‌شود و اگر در دوران‌ کودکی‌ آغاز شود غالباً با نام‌ دیابت‌ جوانان‌ خوانده‌ می‌شود. دیابت‌ وابسته‌ به‌ انسولین‌ معمولاً پیش‌ از 30 سالگی‌ آغاز می‌شود، اما آغاز آن‌ میتواند در هر سنی‌ باشد.

    ادامه مطلب...

    به جای سیر یا پیاز پودرشده، بهتر است از سیر و پیاز تازه استفاده کنید.سیر و پیاز ترکیبات خوشمزه خیلی از غذاهاست اما این خوشمزگی معمولاً به قیمت بدبو کردن دهانتان تمام می‌شود. برای اینکه بفهمید چطور از شر این بدبو شدن دهان بعد از خوردن سیر و پیاز خلاص شوید، این مراحل رادر ادامه مطلب دنبال کنید.

    ادامه مطلب...

    رئیس انجمن مددکاری از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی خبر داد. به گفته وی؛ تاکنون حدود 1 میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

     

    به نقل ازایلنا،”مصطفی اقلیما”، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران در مورد این مسئله که چه بیماری‌های مقاربتی به جز ایدز اکنون در بین مردم رواج دارد؛ گفت: بیماری‌های عفونی وجود دارند اما قابل درمان هستند و بیماری‌هایی مانند سفلیس هم که دیگر تقریبا ریشه کن شده‌اند. بیماری که امروز بسیار رواج پیدا کرده است و از ایدز هم خطرناک‌تر است بیماری زگیل تناسلی است.

    شیوع بیماری خطرناکتر از ایدز در ایران !!!

                    

     

    [توسط: پرستاری 91 ] [ نظرات شما () ]

    دوستان و همکاران گرامی :

    در صورت داشتن تحقیق های انفرادی یا گروهی در صورت تمایل آنها را به یکی از کاربران وبلاگ دهید تا با نام خود شما در وبلاگ قرار گیردوهمه افراد بازدید کننده از آنها استفاده نمایند.

    متشکرم


    [توسط: پرستاری 91 ] [ نظرات شما () ]

    در طول هر هفته تعدادی از اختصارات و واژگان رایج  مربوط به رشته پرستاری ارائه داده خواهد شد.امیدواریم دوستان نهایت استفاده را برده و در صورت تمایل نظرات وپیشنهادات خود را ارایه دهند. لازم به ذکر است که مطالب ارائه شده برای بار اول بطور تصادفی از مبحث تدریس شده در کلاس های داخلی جراحی میباشد.

     

    ادامه مطلب...

    [توسط: موسی زاده ] [ نظرات شما () ]
    .: Weblog Themes By Nursing 91 :.

    درباره وبلاگ

    گرچه خود خسته وبیمار شدم ،دل ولی خواست پرستار شدم ،روی خوش صحبت شیرین همه از لطف خداست ،من در این راه فرشته صفت وهمسفر یار شدم* سلام دوستان گرامی به وبلاگ خودتون خوش آمدید لطفا پس از بازدید،نظرات خود را با ما در میان بگذارید.متشکریم* تمامی مطالب قبلی در قسمت آرشیو موجود است. ایمیل پرستاری 91: nursingsh91@gmail.com برای نمابش هرچه بهتر سایت از مرورگرهایی از جمله فایرفاکس و گوگل کروم استفاده نمائید.
    دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    دعوت نامه
    قابل توجه تمامی همکلاسی های محترم در صورت تمایل به عضویت در وبلاگ وقرار دادن مطالب خود«هرگونه مطلب علمی ، مذهبی ،اجتماعی، فرهنگی ،سیاسی و...» ، لطفا نام خود،نام کاربری و رمزعبور مورد نظرخود را به ادرس ایمیل nursingsh91@gmail.com ارسال نمایید و به نویسندگان وبلاگ بپیوندید.متشکرم
    نظر سنجی کلاسی
    امکانات وب


    بازدید امروز: 32
    بازدید دیروز: 48
    کل بازدیدها: 698327
    تعداد کل یاد داشت های تایید شده و قابل نمایش : 324

    آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 3:27 ع

    • |